Når jeg rekrutterer leger og sykepleiere fra inn- og utland, selger jeg ikke bare en jobb. Jeg selger også et område og en livsstil.
Skrevet av Ingrid Solberg, rådgiver i Dignus Medical
Derfor er det så viktig for meg å forstå hva kandidaten faktisk takker ja til.
Denne uken har jeg vært så heldig å ta en liten roadtrip gjennom vakre Sogn og Fjordane. Jeg har besøkt flere kommuner, pleid eksisterende samarbeid og blitt kjent med nye og potensielt fremtidige samarbeidspartnere.
Jeg kommer hjem med ny energi etter fine samtaler og vakre naturopplevelser. Det gjør jobben min enklere, for jeg tror genuint på at dette er et sted hvor man kan trives, både faglig og personlig.
I en tid hvor det meste kan tas digitalt, må vi ikke undervurdere verdien av fysiske møter. Tilbakemelding fra kundene er også tydelig: De sitter igjen med en større grad av tillitt og tro på at vi kan finne en god match. Ja, informasjonen kunne vært formidlet over Teams, men opplevelsen? Den kan ikke erstattes. Jeg må kjenne stedet, menneskene og atmosfæren. Først da kan jeg selge jobben med troverdighet.
Følg Ingrid på LinkedIn